I II III IV V VI



мιƨƨиαтαƨнα
мιƨƨтαƨнα ;

M Y W O R D S ;


NATASHA. THIRTEENTH. MALAYSIAN.
HANTUOREO. TAKEN. "SOMEONE".
ALL LOVE WAS GIVEN TO XIAN LIM

T a g b o a r d ;

⊰HOVER ME!⊱
Please do not spam my cbox. Please put your blog link so I can visit you back.
:LEAVE FOOTPRINTS HERE:

H I S T O R Y ;


C R E D I T A S ;

Skins by IlliShuhada. Best viewed in Google Chrome. All rights reserved 2013 © NATASHA. Thank you so much.
Preview CERPEN
Friday, November 8 |


SALAHKAH AKU?

Azlin bangun dari baringnya.Kepalanya terasa berpinar-pinar akibat dari hantukan di kepalanya.Dia memandang sekeliling untuk memastikan dia berada di mana.

"Aku kat mana ni?"getusnya sendirian.Dia cuba memproses kembali apa yang telah terjadi.Tetapi,ianya hanya akan membuatkan kepalanya berdenyut-denyut.Pantas Azlin memegang kepalanya yang berbalut.

"Aik.Berbalut?Siapa yang balutkan ni?"Azlin segera memandang ke arah pintu apabila terdengar derap kaki seseorang.

"Anak dah bangun?"soal seorang wanita tua yang Azlin jangka dalam lingkungan 50-an.Di tangan wanita itu terdapat beberapa helaian daun yang Azlin sendiri tidak tahu apa namanya.

"Makcik,maaflah kalau saya tanya.Saya dekat mana ni?"Azlin menyoal berhati-hati.Risau jika wanita tua itu menganggap yang dia tidak selesa berada di rumah usang itu.

Wanita tua itu tersenyum.Kagum dengan sikap anak muda yang sopan ini.Tidak seperti anak-anak muda di akhir zaman sekarang.Guru yang mengajar di sekolah pun sudah pandai diherdik,inikan pula ibu bapa yang menatang mereka bagai minyak yang penuh.


Azlin pelik dengan sikap wanita tua itu.Kenapa dia pandang aku bagai nak tembus ni?Segera dia mengawangkan tangannya di hadapan muka wanita itu.


Wanita tua itu tidak melatah.Malah melabuhkan duduknya di birai katil tempat peraduan Azlin.Dia membuka balutan yang terletak elok di kepala Azlin.

"Anak ni datang ke kampung sebab apa ye?"

"Maaflah kalau anak rasa makcik ni menyibuk pasal hal kamu,"wanita itu menyambung bicaranya apabila terpandangkan wajah hairan Azlin.


"Erm..Saya tak ingat sangatlah makcik..."Wanita tua itu terus memberitahu namanya kepada Azlin apabila Azlin seperti tertanya-tanya perihal namanya.

"Nama anak ni apa ye?Lupa pulak makcik nak tanya,"Wanita tua itu menyoal sambil tangan ligat meletakkan beberapa helai daun di kepala Azlin.

"Saya Azlin Sofiyah,makcik.."

"Panggil jelah opah.Tak payah nak panggil nama makcik."Opah segera mencelah sebelum sempat Azlin menghabiskan katanya.

Azlin menyungging senyuman di bibirnya.Di fikirannya masih dibelenggu tanda tanya yang tidak tahu bila akan terjawab.Bagaimanakah dia sampai di sini?Apakah yang tejadi kepadanya sebelum 'tercampak' di kampung ini?


P/S:Ini just untuk suka-suka je.Tak kisahlah ada orang baca ke tidak.Aslkan impian aq nk bwt cerpen tercapai.Aja aja fighting!



SARANGHAEYO!♥